18 Nisan 2011 Pazartesi

Ben bunu seviyorum!

Evet, kendimi bildim bileli hep yemek yapmaya ve de lezzetli, degisik tatlari tatmaya bayilmisimdir. Eger bir daha sansim olsaydi, kesinlikle asci olurdum. Tum Usta'larima selamlar :)

Yemekleri yapinca da elbette misafirleri agirlamadan olmaz. Ben yemek yaptigimda kendimi kaybediyorum, bunu cok fazla kisi bilmez, hatta sadece ben kendim biliyorum diyebilirim :) Cunku bu mutlulugumu cok fazla gosterme imkanim olmadi bugune kadar. Hani sevgimi katiyorum deniyor ya, iste ondan.

Bir kac ay once de buradaki eve kucuk bir de firin alinca tum hayallerim gercek oldu desem tabi ki biraz abartmisim olurum.

Ancak, firinim en yakin arkadasim oldu.

Simdi eve gelen misafirim oldugunda mutlaka evde firinim calisiyor oluyor. Hatta en son dogumgunumde evime ilk defa gelen misafirlerime hazirlik yapabilmek icin nerdeyse sabaha kadar calistim. Ama degdi. Hatta hayatimda ilk defa cok sevdigim sekerpareyi de yaptim. Ilk deneme bence hic de fena degildi. Ilerleyen gunlerde ikinci kez deneyecegim.

Yaptigim denemeleri de sirkete goturuyorum :) 12 tane pogaca yapiyorsam, kendime 3 tane ayiriyorum. Her gune bir pogaca, gerisi de istekilerin. Kek yapiyorsam, 1 ya da 2 dilim ayiriyorum, gerisi yine istekilerin. Ilk zamanlar cok kolay olmadi, tadi nasil olmus diye diye baktim bayag bir yemeye basladim. Hemen onlemi alabilmek icin ise koyuldum.


Resimdeki sizce ne?

Simdilerde evde yogurt yapma telasindayim. Burada marketlerde satilan yogurtlarin cogu meyveli ve de bakterili yogurtlardan. Polonya'dan 'Grekki' isimli yogurtlari cok kisitli sayida getiriyorlar. Hatta ilk gordugumde raftakilerin hepsini ben almistim, zaten 6 tane vardi. Hepsi de 150 grlik paketlerde satiliyor. Sonra merak ettim, ertesi gun gittim, baska yoktu. Uzun da bir sure gelmedi. O gunlerde evde henuz yogurt yapmamistim. Uzun bir sure yogurtsuz yasadim. Yogurt olmadan hayatin tadi cikmiyormus :)

Sonra kendi kendime dedim ki bu boyle olmaz, buna bir care bulmak gerekiyor. Bir dahaki lansimanda rafi yine bosaltip, hemen ise koyulmaliydim. Oyle de oldu. Ilk denemem birazcik sulu oldu, sanirim kullandigim yogurttan da kaynaklaniyordu. Ikinci denememi diger urunle yaptim, daha koyu kivamli bir yogurttu. Ve de mayabildim :)

Resimde de goruldugu gibi genellikle her hafta Pazar gunleri gece masamin uzerinde bu manzara ile gunu bitiriyorum.

Bu Pazar 2 kg sutle denedim, birazini da Cokelek yapmak icin kullanacagim.

Evde yapilabilen her turlu gida icin sonuna kadar EVET diyorum. Tereyag su aralar favorim ancak yogurt kadar kolay olmayacak.

Ama sirada once Cokelek var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder