10 Nisan 2011 Pazar

Pazar gezim



Bugun diger haftasonlarina nazaran daha erken kalktim. Artik bahar yavas yavas kendini gostermeye basladi. Gerci hava halen daha 10 derecenin uzerinde degil. Disari ciktigim saatte hava 5 dereceydi. Tum baharlik kiyafetlerim Istanbul'da oldugu icin, ben de henuz topraklara ayak basamadigim icin bir kac acil bahar kiyafeti almak sart oldu artik. 

Bugunku planlarim arasinda pazara gitmek ve acil ihtiyac alisverisi yapmak vardi. Nitekim de hepsini tamamladim. Biraz kesemi zorladim ama yine de acildiler, ne yapalim :)

En azindan artik bahar havasinda -20 derecede giydigim kus tuyu paltoyu giymek zorunda kalmayacagim :) 

Sehirde alisveris icin cok fazla alternatif yok. Ya iyi kiyafetler buluyorsunuz, ya da gercekten rukus dedigimiz kiyafetlerden gecilmiyor. Begendigim kiyafetler de Istanbul'daki fiyatlardan cok daha pahalilar. O nedenle mumkun mertebe alisverise cikmiyorum. Bir an evvel Istanbul'a gelmek sart oldu. 

Tabi havalarin henuz tam olarak isinmamis olmasi, kisin giydigim bazi kiyafetleri hala daha giyebilmeme yardimci oluyor. 

Kiyafet alisverisimi tamamladiktan sonra deodorant almak icin bir magazaya girdim. Guvenlik gorevlisi etrafimda dolanmaktan yorgun dustu. Bu kadar mi belli ediyorum Rus olmadigimi, ya da Rus'a benziyorum da supheli bir halim mi var?

En sonunda dayanamadim Ingilizce yardima ihtiyacim var dedim, adam normale dondu. Cok komik bir surat ifadesiydi. Kasadaki bayana beni gosterdi ben de Rusca birseyler almak istedigimi soyledim. Neyse sorunsuz bir sekilde dukkandan ciktim. 

Daha sonra favorim Kruvasan Kafe (Круассан-кафе) ye ekmek almak icin gittim. Tahilli ekmeklerden tutun da baget ekmeklere kadar Fransiz usulu ekmekler uretiyorlar. Ayrica kruvasanlari ile meshurlar. Ben sade kruvasanlarini cok sevmiyorum, yalniz Visneli ve Bademli kruvasanlari icin ucarak gidebilirim.     Buraya gelen tum arkadaslarima mutlaka tattiracagim.

*Evropa Alisveris Merkezi





Resimlerde gordugunuz calisanlar halen daha ayni subelerinde calisiyorlar :)

Prospekt Mira (Mira Caddesi)'da bulunan subelerindeki personel cok da guler yuzlu degiller. O subeye 3 kere gittim. Sonuncusunda Macar corbasi Gulas icmistim, garson cok heyecanliydi, siparisi bayag bir karistirdi. Aklima Gizli Musteri kurallari gelmedi degil :) Sakin burada Istanbul'daki gibi gicik musteriyi oynadigimi dusunmeyin, Rusca biraz zor oluyor :)

Ama hikayelerimi bazen buradaki arkadaslarima anlatiyorum, guluyoruz.

Bugun de Evropa Alisveris Merkezi'ndeki subelerine gittim.


Evropa Alisveris Merkezi KOCTEK tarafindan yapilmis ve bir kac sene once acilmis. Sehrin tek modern ve de luks alisveris merkezi. Alisveris merkezinin bir kac tane giris kapisi, bunlardan bir tanesinin ismi de Ankara. Bu giris kapisini ilk gordugumde neden Ankara diye dusundum, daha sonra da Turk Insaat Sirketleri ile alakasini olup olmayacagini arastirdim. Ilk basta ENKA'nin insaati yaptigini soylediler ama sonradan KOCTEK oldugunu okudum.

Kaliningrad'da ofisleri var midir bilemiyorum ancak onumuzdeki donemde bir cok Turk sirketinin buraya yatirim yapacagini su aralar okuyorum. THY de Kaliningrad-Istanbul hattini acmayi dusunuyormus. Hadi THY, bir an evvel baslayin operasyona, kurtarin bizi Air Baltic'den...

Kruvasan Kafe'den ekmegimi aldiktan sonra merkez pazara gittim. Pazar, alisveris merkezinden sadece 5 dk yurume mesafesinde.





Pazarda degisik tipler var. Yukaridaki resimleri ilk geldigim zamanlarda cekmistim, o zaman hava dondurucuydu. Bugun de yine benzer kiyafet goruntuleri var ama pazarda daha uzun sure kalabiliyorsunuz. 

Devami gelecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder