26 Haziran 2011 Pazar

Mezuniyet Gunu

Cuma gunu lise ogrencilerinin mezuniyet gunuydu. Onemli bir gun diye duymustum ama Cumartesi gunu Kaliningrad Merkezi'nde kutlamalarin yapilacagini bilmiyordum.

Sadece calistigim sirketin bir rock muzik konserine sponsor olacagini duydum, cok da ilginc geldi.

Dun sehrin merkezine gitmek uzere otobuse bindim. Evimden sadece 3 durak, trafik yoksa 5 dk suruyor.

Burada otobuslerde bizdeki gibi akbil sistemi yok. 10 Ruble veriyorsunuz, gorevli de karsiliginda size bilet veriyor.


Artik otobuslerin tabelalarindaki duraklari da rahatlikla okuyabiliyorum. Okumaya basladigim ilk zamanlarda ben okuyana kadar otobus gitmis oluyordu :)

Otobuslerin icleri eski, koltuklar genelde kumas kapli. Iceride her turlu kilikta insan goruyorsunuz. Mini etekli ya da miniden daha mini :) sortlu kizlar, yaslilar, cok bakimli belli yastaki hanimlar, ogrenciler, isciler vs...

Herkes kendi halinde. Bugune kadar kalabalik olanlarini pek tercih etmedim ama sanki herkes bir husu icinde yolculuguna devam ediyor gibi gozukuyor.

Otobuslerin disinda bir de 'Marsutka' dedikleri, bizim dolmuslara benzeyen minibusleri de kullanabilirsiniz. Hangi yone giderseniz gidin 15 Ruble oduyorsunuz, indiginiz noktada sofore parayi veriyorsunuz. Bazilarinin icleri gercekten cok kotu kokuyor. Bazilari da tertemiz.

Bir keresinde merkez pazardan eve donuyordum, elim kolum yine doluydu. Tek bos yer alan arkalara dogru bir koltuga oturdum, yanimda da cok ilginc bir cocuk oturuyordu, 20li yaslarda. Kalin gozlukleri vardi ve benimle Rusca birseyler konustu. Sanki bilim merkezinden cikmis gibi bir hali vardi. Meger sonra anladim ki benim elim kolum dolu diye yanimdan kalkip diger taraftaki bos koltuga gecmek istiyormus. Nitekim oyle de yapabildi, ben yol verince.

O gun de Ozbek bufeden Samsa almistim, etliydi. Elim kolum o kadar doluymus ki, bir de koltuklarin mesafeleri dar olunca, samsa kokulari da bana eslik ettiler. Halime gulmustum kendi kendime.

Genel olarak soylemek gerekirse, burada toplu tasimacilik rahat. Tabi is cikisina denk gelirseniz isiniz zor.

Iste dun de rahat bir otobus yolculugu :) gecirdikten sonra merkez pazarin orada indim. Bir 5 dk daha yurudum. Yururken de sokaklarin resimlerini cektim.

Mehlika Hn. icin :)



(Ulitsa) Chernyakhovskogo Caddesi'nden kareler

Son resimde, sol tarafta Adil Isik'in magazasini gorebilirsiniz. Koleksiyonlari bence kotu, buraya daha hareketli urunler getirebilirler...

Resimler cekerken Ploshchad Pobedy (Plosit Pabiedi)ye dogru yuruyordum ve muzik seslerini duymaya basladim. Bir yandan da limuzinleri gormeye baslamistim. Limuzinlerin uzerlerinde bayraklar vardi. Iclerinden formali gencler cikiyordu. Asker olduklarini dusundum, belki de oyleler, bilemiyorum. 

Tabi hizlica onlari takip ettim veee....




Formali genclerin arasinda bu guzel kizlarin ne aradigini cok merak ettim :))) Sonradan ogrendim ki onlar da aslinda lize mezunu ogrenciler. Bu sehirde guzel kizlari her zaman goremiyorsunuz. Ama guzel olanlari gercekten cok guzeller.


Kaliningrad merkezindeki Kurtulus Meydani (Victory Square). 
Ilk geldigim zamanlarda, Victory Square'e gitmek istiyorum dedigimde herkes 'orasi neresi?' diye soruyordi. Sonradan anladim ki Ruslar bu meydana boyle bir isim verildiginin pek farkinda degiller.

Resimleri cektigim sirada konser vardi, kisa bir video cektim. Video'yu hizlica cektim, cunku bir arkadasim beni bekliyordu :)


Ruslar tatil yapmayi cok seviyorlar, o yuzden de yil icerisinde fazlaca tatilleri var. Tum bu tatillerde egleniyorlar, bir araya geliyorlar, kutluyorlar. Kimileri gayet normal bir sekilde, kimileri ise kendini oldururcesine iciyor. Sokaklarda bazen yollarda olu gibi yatan adamlar gordugumde sasiriyorum. Neden bir insan kendine bu kadar eziyet eder diye dusunuyorum. Inanin benim cevremdeki Ruslar bile bunu anlamiyorlar. Onlar da normal karsilamiyor. 

Ben bu sehre iyice alismaya basladim sanirim. Gittigim yerler, zamanlar kisitli, ne de olsa Rusya'dayim :) ama yine de burada bir hayatim var, ani degerlendirmek gerekiyor...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder