11 Haziran 2011 Cumartesi

Yine yagmurlu bir gun


Son bir kac gundur gunes yerini bulutlara ve yagmura birakti. Yukaridaki resim iki gun once yagan siddetli yagmur sirasinda cekildi. Hatta, belki komik ama, ben de yagmuru daha iyi seyredebilmek icin evin pencerelerini temizledim. Meger disarisi ne kadar da aydinlikmis :)

Kaliningrad'da yagmur yagdigi zaman her yerde cok guzel bir koku oluyor. Hani derler ya her sehrin bir kokusu vardir diye. Kaliningrad'in kokusu bana yesili hatirlatiyor.

Bu sehir, yine soyluyorum ama, yesil iken cok guzel. 

Yagmur aniden bastirabilir. Hatta gunes ve yagmur ayni anda olabiliyor. Yaninizda mutlaka semsiyenizin olmasi gerekiyor. 

Mesela yine bir kac gun once gunesli bir havanin ardindan gokyuzu acik olsa da dolu yagmisti.


Bugun yine hava kapali ve yagmur var. 

...

Firinimi aldiktan sonra her gun yeni birseyler pisiriyordum. Simdi ise, tabi is yogunlugu nedeni ile de, iki gunde bir yeni birseyler yapiyorum. Ben etci biriyim, tavuk etini pek de tercih etmiyorum. Yalniz burada marketten kirmizi et hala daha satin almiyorum. Supermarket reyonlarindaki etlerin gorunumu pek de hosuma gitmiyor. Hala daha da istedigim gibi et alabilecegim bir yer bulamadim. 

Gecen haftasonu Pazar'a gittigimde Samsa aldigim Ozbekistanli bufede bir yazi gordum. Tam olarak anlayamadim ama 1 kg et 300 Ruble diyordu, yani yaklasik 17 kg. Her seferinde diyorum ki yazayim ne yazdigini da sorayim arkadaslarima ama hep elim kolum dolu oluyor. Bir sekilde halledecegim, elbet bir gun :)

Kirmizi et almadigim icin, baligi da Pazar'dan almadiysam, ve de canim et cekiyorsa yine tavuk ile bulusuyoruz :) Dun yine markete gittim, bu sefer tavuk but aldim. Koriyi de cok sevdigimden korili tavuk yaptim. 

Bizde Kara Bugday olarak satilan ve Ruslarin cok tukettigi 'гречневая крупа' yi pirinc yerine tuketiyorum, cok da saglikli.




Tavugun yaninda mantarli ve soganli Karabugday da yerini aldi.


Karabugday gecen sene burada 20-30 Ruble arasinda satiliyormus, bu sene ise 90-130 Ruble fiyat araliginda bulabiliyorsunuz. Iklim degisikliginin fiyatlar uzerindeki etkisi deniliyor.


Gecen hafta da ilk Zeytinyagli biber ve kabak dolmami yaptim. 

Renkli biberleri de seviyorum.




Dogumgunumde gelen misafirlerim icin hazirladigim Yaprak Sarmasi'ndan sonra oldukca kolay oldu. Allah'im ne kadar da zormus, sar sar bitmiyor :) Tabi benim gibi 1 kg yaprak alirsaniz, ustune de yapraklar etli yaprak sarmasi icin olursa, elbette sar sar bitmez... Yapraklari sardigim gece kendime ozlu sozlerim aklima geliyor da yine guluyorum. Ama lezzetli oldu, cok da begendiler. Ben de mutlu olmustum. Gelen misafirler icin oldukca ilginc bir yemekti, cunku burada hic bu sekilde yapilmiyormus. Pazar'da gordugum zaman sasirmistim zaten. Tursularin oldugu bolumde satiyorlardi. Lahana ile sarma yapiyorlar, hatta marketlerde pismis yemek reyonlarinda gorebilirsiniz, ben hic almadim, tadini bilmiyorum.

Bir de Ruslarin esmer ekmeklerini seviyorum. Beyaz ekmek pek almiyorum. En son Istanbul'a geldigimde organik un aldim, simdiki hedefim Organik Un ile ekmek yapmak. Sanirim dugunumuz sonrasindaki donusumde olacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder