22 Haziran 2011 Çarşamba

Yine firinli gunler...


Haftasonu dugunumuzden donunce, hem yorgunlugun hem de hava degisikliginin etkisi ile biraz rahatsizlandim. Ama cabuk toparladim.

Pazartesi isten eve geldigimde kirikligin etkisi ile canim sadece corba istedi. Once markete gittim, tavuk aldim. Firinlanmis domates corbasi yapmak gerekiyordu :)

Market alisverislerim icin kendime alisveris torbasi aldim. Malum, burada posetler para ile satiliyor, yaklasik 30 Kurus. Ancak hem her seferinde poset satin almayi, hem de cevreye verilen zarari dusununce elimden geldigince dikkatli olmaya karar verdim.

Simdi guzel bir alisveris cantam var.

Alisverisi yaptiktan sonra eve geldim.

Once malzemeleri hazirladim veee firina verdim.

Aslinda firin tepsisinde hazirlanabiliyordu ama ben HECCA tenceremi tercih ettim.



HECCA ile kekler de hem yumusak hem de cok lezzetli oluyor.

Buraya geldikten sonra yeme aliskanliklarim da biraz degisti. Mesela ilk defa burada firinda kirmizi pancar yapildigini ogrendim. Ozellikle patates ile pisince cok lezzetli oluyor.

Firini aldiktan sonra artik tum sebze yemeklerimi firinda yapiyorum. Lezzetine doyum olmuyor :)

Recetede, kirmizi sogan, domates, tuz, karabiber, biraz seker ve de taze kekik var. Taze kekik haric diger malzemeler hazirdi. Ben ayrica kirmizi biber de ekledim.

Bir yandan da corbayi tamamlamak icin tavuk suyunu kaynatmaya basladim.


Yaklasik 45 dk sonra firindaki karisim hazir olmustu.

Once firinda pisen malzemeleri el blender'indan gecirdim, daha sonra da tavuk suyu ile karistirarak ocakta pisirdim. Kaynayinca bir 15 dk daha kisik ateste pisirdim.

Sonunda gercekten de lezzetli bir corba oldu.


Resimde gorundugunden daha kirmizi oldu. Tarifte yanina keci peyniri surulmus kizarmis ekmek de yaziyordu ama o kadar cosmaya gerek yok diye dusundum :) Zaten iyice de yorulmustum.

Resimdeki corba kasigini evden getirmistim. Corbayi da evde yapinca sanki gercekten Istanbul'daki evimde iciyormusum gibi hissettim. Tabi anne eli degince eminim bambaska olacakti...

Yemegi hazmettikten sonra da yaninda cay olmazsa olmaz degil mi? Gerci bu son haberlerden sonra iyice tadim kacti ama yine de vazgecemeyecegim bu tad icin icmeye devam.


hele de yaninda bir dilim limon varsa, tamamdir.

Bugun yine is cikisi markete gittim. Malum her gun is yerinde oglen yemegi yiyoruz, her gun olmasa da iki gunde bir oglen icin yemek hazirlamam gerekiyor. Yarin icin de birseyler yapmak gerekiyordu.

Nitekim yine sevgili firinimda sebzeleri pisirdim. Seviyorum firinimi :)

Yaninda ispanak ve de Grekki yogurdumla aksam yemegimi yedim.

Yarin oglene de ayni menu ile devam edecegim.

Haftasonu geliyor, bakalim...


Yemekleri hazirlarken Istanbul Twilight albumunu dinledim. Basarili bir calisma.


Dugun dugun deyip duruyorum. Onun icin daha ozel bir yazi hazirliyorum.

Malum ozel bir yer vermek gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder