7 Temmuz 2011 Perşembe

Gelincikler acti ve Dugunumuz oldu


Saroz yollarindayiz... Ha bir de Bozcaada'ya da gidiyorduk sanki. Yolda dursak da, o gelinciklerin arasina dalsak... 

Bir mevsim daha gecmesi gerekiyormus...



Daha dun gibi hatirliyorum. Tanismadan cok kisa bir sure once adini cok duymustum. O zamanlar universitedeydim, ayni zamanda da bir grup arkadasimla sivil topluma el atmistik. Oldukca hareketli gunlerdi. Hayatimin en guzel donemlerinden biriydi.

Bir gun dediler ki: Hanife var, soyle biri, boyle biri. Onceleri hafiften kiskandim. Ne kadar da cok bahsediyorlar, kim bu kiz? Kisa bir zaman sonra tanistik. Bir insani ilk gordugunuzde onunla derin bir iliskinizin olacagini anlarsaniz eger, bilin ki bu her zaman olmayacaktir. Bence bizimkisi de oyle bir andi. Hanife ile ilk tanistigimda aramizda cok yakin bir arkadaslik olacagini hissetmistim.

Hersey o kadar hizli ilerledi ki birbirimizi surekli beraber vakit gecirirken bulduk.

Ilk tanistigimiz zamanlarda giyiminden, renkliliginden, samimiyetine kadar herseyi bana cok yakin gelmisti. Benim de kendimi buldugum bir doneme denk gelmisti sanirim. Yani hersey birbirini tamamlamisti sanki.

Zamanla bakislarimizdan birbirimizi anlamaya baslamistik. Sanirim ilk iki sene hic ayrilmadik. Sonrasinda bazi ayriliklar yasadik. Iste o doneme hic donmek istemiyorum. Belki de o gunlerin de yasanmasi gerekiyordu. Herhalde gercek anlamda birbirimizi tanimaya ve kisiliklerimizin catismaya basladigi zamanlar gelmisti. Cok kavga ettik, kus kaldik, cok kizdik birbirimize, konusmadik. Ama biliyorum ki ikimizin de cani yaniyordu. Biraz da inat belki, hemencecik barisamiyorduk :)

Iste o donemlerin basinda ben Hanife ile birini daha tanidim. Itiraf ediyorum ilk gordugumde 'Ne kadar da soguk' demistim. Kulaginda kupesi, genc, gozleri isiltili bir delikanli :)

Hanife beraber bir yerlere gitmek icin davet etmisti ama o bizimle gelmemisti. Hanife'nin hayatinda onemli oldugunu hissettigim o delikanliyi tanimak istiyordum ve belki de gelmedigi icin sinir olmustum.

Sonradan tanistik, beraber birseyler yapmaya basladik. Artik Baris da benim hayatimdaydi.

Zaman ne kadar da cabuk gecti. Ama yasadigimiz her ani cok iyi hatirliyorum. Ucumuzun de kavgalarini, kahkalarini, uzuntulerimizi, kizginliklarimizi, mutluluklarimizi...

Kimi zaman onlar kavga ettiler, kimi zaman ben onlarla kavga ettim. Onlar ne zaman birbirlerine kizsalar, kendilerine kizmis olsam dahi hep bir araya gelmeleri icin dua ettim. Onlarin iliskilerine basindan beri cok inaniyordum.

Birliktelikleri icin soylenecek o kadar cok sey var ki...

Simdi ben aileden biriyim. Onlarin evladiyim :) Onlar da benim canim.

Zaman cabuk ilerledi demistim. Bu gunleri de gorduk ya, gozum acik gitmem diyorum :) Isin sakasi bir yana, onlar artik evliler. Ikisine de cok inaniyorum, mutluluklarinin hep daim olmasini istiyorum.


18 Haziran'da yeni maceraya adim attilar. Simdi ben uzaklardayim, cok zor geliyor bir cok sey... O ana karar verdiklerinden itibaren yanlarinda olamadim. Cok zormus... Diger bir canimin da boyle bir doneminde ayni uzakligi bir daha yasamak istemiyorum.

Hanife ve Baris...



Memleketime çoktan bahar gelmiştir
Başakları şimdiden göğe ermiştir
Dağlarını gelincik basmıştır
Yer, gök ve yürek çiçek açmıştır



Asmanın sürgün veren dallarında
Nergisin, zerenin taç yapraklarında
Seninle baharı kutlamaya geliyorum

Başımı omzuna yaslamaya
Hayata yeniden başlamaya
Bağında, bahçende, pınarlarında
İçimi yıkamaya geliyorum

Caddelerinde kızlarla oğlanlar 
Oynaşıyordur şimdi, ah! hem de nasıl
Başlayan, biten, tazelenen aşklar
Başlıyor ömrümüzde yeni bir fasıl
Kirazlar olmadan tez vakitte



1 yorum:

  1. Hayatta herşeyin bir nedeni var diip duruyoruz ya, o kadar enteresan yerlerde o kadar enteresan zamanlarda kesiştiki yollarımız, benim senle, senin benimle, barışla...

    Demek ki bir kardeş daha lazımmış hepimize hayatta, o eksikmiş, o gelince tamamlanacakmışız demek ki...

    3 zıt karakter, 3 başka insan, başka koşullarda birarada yaşamaları çok zor görünen, sevgi nasıl büyük bir şeyse, bizi bir arada tutan.

    Sen inanma! hiç uzakta kalmadın ki! ister inan, ister inanma, sen bana hep bir omuz mesafesindesin, sağıma döndüğüm zaman oradasın sen, taaa nefesini hissediyorum yanımda, en yakınımda.

    Seni çok seviyorum güzel kuzumm! Allah sana daha güzellerini nasip etsin mutlulukların...

    YanıtlaSil