17 Temmuz 2011 Pazar

Gunes gunes gunes...

Nedendir bilemiyorum, Kaliningrad'a geldigimden beri gunesli olan her sabahi bir kez daha seviyorum. Ne kadar gec yatsam da, yatagin yolunu yorgunluktan nasil buldugumu hatirlamiyorsam da muhtesem bir duygu ile uyaniyorum. Sanki butun organlarim senleniyor. Daha mutlu uyaniyorum, daha huzurlu gune basliyorum ve daha cok seviyorum.

Saclarima kadar hissediyorum o enerjiyi. Sanki goz bebeklerim buyudukce buyuyor. Ellerimi, avuclarimi gunese dogru uzatiyorum. Gunes beni selamliyor, ben de onu...

Ilginc bir iliskimiz var...

Uyanmadan once bir ruya gordugumu hatirliyorum. Hani ruyanizda bir yere yetismeye calisirsiniz da bir turlu yetisemezsiniz. Okuldayken derslere yetisemedigimi gorurdum. Sonra yetisemediklerim degismeye basladi. Toplantilar, yolculuklar, dugunler vs... Dun gece de yine bir yolculuk vardi ruyamda. Hazirlik yapiyordum, pembe babet ayakkabilar secmistim.

Kim bilir, uyaninca belki hayat o yuzden pek bir pembemsi geldi :)

Bugun evde kahvalti yapmak istemedim. Tipki Istanbul'daki gibi bir Pazar gunu daha kahvaltimi disarida yapmak istedim. Eski zamanlar olsa ya evde babamin hazirladigi kahvalti sofrasinda olurdum ya da arkadaslarimla bir yerlere gitmis olurduk. Polonezkoy mu desem, Saray mi desem, piknik mi desem, farkli adresler mi desem... desem de desem...

Hep bahsediyorum, Croissant Cafe'yi cok seviyorum. Bugun de oraya gittim. Daha once bir kac kez gordugum garson kizdan menu istedim. Yabanci oldugumu hemen anladiklari icin Ingilizce konusmaya basladi. Bugune kadar gordugum en iyi Ingilizce konusan Kaliningrad'li diyebilirim.

Boyle bir yerde calismasina sasirdim. Cunku bu sehirdeki sirketler Ingilizce bilenleri mutlaka iyi pozisyonlarda degerlendiriyor. Bir dahaki zyaretlerimde yine denk gelirse mutlaka soracagim, cok merak ettim.

Servisi de gayet iyiydi. Siparisi tekrar etti, yemekler hakkinda bilgi verdi. Croissant Cafe'de bence egitim aliyorlar.

Bugunku kahvaltimda, bugune kadar hic yemedigim Croque Madame vardi. Daha once Kitchenette'te adini neredeyse her gun duydugum bu yemegi bir kez olsun tatmamistim. Gerci burada tam usulune uygun yapmamislardi ama bence lezzeti guzeldi.



Yanina da Kenya Mokka istedim. Guzel bir Kenya icmeyeli uzun zaman oldu. Birazcik daha beklemem gerekecek sanirim...

Su anda sehirdeki tum alisveris magazalarinda %60'a varan indirimler var. Bazi magazalari gezdim. Sonra da klasik Pazar alisverisimi yapmak uzere merkez pazara gittim.

Samsa almak uzere Ozbek bufeye ugradim. Bugun icimden Turkce konusmak geldi, dayanamadim artik. Once Rusca basladik, sonra Turkce devam ettik. Bufede calisan genc cok iyi Turkce bilmiyordu. Ben de Rusca anlatmasini istedim. Bu lisan isi cok garip.

Mesela, fabrikada da ayni sey oluyor. Ingilizce anlatamadiklari zaman Rusca anlatmalarini istiyorum. O zaman daha iyi anlasiyoruz :)

Bugun de oyle oldu. Turkce anlatamayinca Rusca anlastik. Oh ya! demek istiyorum. Kac aydir ayni bufeye gidip geliyorum, cekindigimden konusamamistim. Boyle ne kadar da iyi oldu.

Pazara kavunlar gelmisti. Yarim kavun almak istedim. Satici aynen soyle dedi: Bu karpuz degil! Karpuza Arbuz diyorlar, bu arada.

Nereden bileyim? Tezgahta yarim kavun gorunce, dilim karpuz alabildigim gibi kavunu da alacagimi sandim. Tamam almicam dedim. Satici bu sefer kavunlari secmeye basladi. Bak burada kucuk bir kavun var, dedi. Baktim, tasiyabilirim. Ben de almaya karar verdim. Tadi guzel.

Gecen hafta karpuz almistim, o da guzeldi. Ama esas Agustos'ta daha iyi olacagini soyluyorlar. Az kaldi...

Bir kac gerekli haftalik yiyecegimi de aldiktan sonra eve dondum.

Cok uzun zamandan sonra pogaca yapmaya karar verdim. Turkiye'den getirdigim ve cok az kalan kasari kullanarak peynirli ve kasarli pogacalarimi pisirdim.


Margarin sevmedigim icin yemeklerimde zeytinyagi ya da tereyag kullaniyorum. Tabi bazen de siviyag. Bu pogacada yogurt kullandim. Biraz zeytinyag ve biraz da tereyag var. Aldigim her urune dikkat ettigim icin tereyag konusunda da hassasim. Sut orani en yuksek yagi da secmeye calisiyorum. Iki urun var. Biri %72,5 digeri de %82,5 oraninda sut ihtiva ediyor. Ikisi de Rus mali. Bir de PRESIDENT marka urunleri tercih ediyorum.


200 gr'lik paketler halinde satilan, pastorize inek sutunden yapilan ve Fransa'da uretilen bu urun burada yaklasik 4 TL'ye satiliyor. Sanirim Turkiye'de markanin farkli urunleri satiliyor. Ayrica, gecenlerde ekmek uzerine surulen keci peynirinden aldim. Bence oldukca basariliydi. Hem inek peynirine gore daha saglikli hem de tadi cok hafif.

Pogacalari hazirlarken bir yandan da bugun alisveris yaparken planladigim mercimek koftesi icin malzemeleri pisirmeye basladim. Markete girdigimde koftelik bulgur bulamadim. O yuzden pilavlik bulgurla yaptim. Tabi biraz irice oldular.

Biber salcam da yoktu. Diyeceksiniz ki, o zaman niye kalkistin? :)

Zaten burada Turkiye'deki gibi biber salcasi yok. Acaba kendim mi yapsam?

Marketten daha once aldigim biber-domates salcasi karisimini kullandim.

Sanki fena olmadilar gibi. Ama koftelik bulgurum olsaydi daha iyi tutardi diye dusunuyorum. Ayrica biber salcam olsaydi rengi daha koyu olurdu.


Bir de yesillik pek sik bulunmuyor. Markette satilanlar da genelde cok taze olmuyor. Cok yesillikli olamadi maalesef. Olsun, ilk denememe gore cok da kotu sayilmaz, dimi :)

...

Yeni bir hafta daha basliyor. Bu hafta benim icin kosusturmali gececek. Haydi bakalim :)


4 yorum:

  1. ASlicim gunes isigiyla uyanmak icin soyle bir urunu var Phillips'in: http://www.wakeup.philips.com/ Kurdugun saatten yarim saat once yavas yavas ortami gun isigi yayarak aydinlatmaya basliyor, yazdigina gore kuzey ulkelerinde yaptiklari testlerde baya basarili olmus.
    Ben bi ders icin proje yaparken tanismistim, sonradan Hollanda'da yasayan kuzenimin kullandigini ogrendim, 3 yildir kullaniyormus, cok ise yariyor dedi.

    YanıtlaSil
  2. Zeynepcim, boyle birseyden haberim yoktu. Videolarin bazilarini izledim. Cok tesekkur ederim. Bu konuyu arastiracagim, abalim burada bulabilecek miyim? En kotu Istanbul'dan gelirken bakarim, belki satiliyordur bizim oralarda. Kisin ihtiyacim olacak :) Ama yine de halime sukrediyorum. Norvec!

    YanıtlaSil
  3. evet halimize sukredelim ama ne yalan soyliyim vallahi ben Istanbul icin bile almayi aklimdan gecirdim :))

    YanıtlaSil
  4. :))) eger alirsan bana da haber :)

    YanıtlaSil