14 Temmuz 2011 Perşembe

Turist gibi gezdim sanki

Sevgili okuyucularim, ozel talepler geliyor :) Yazamadim... Cok calisiyorum coook... 

Gecenlerde yorgunlugumuzu biraz atalim diye yabanci misafirlerimizle sehrin bilinen kafelerinden birine gittik. Herkes farkli bir kahve istedi. Bunca aydir burdayim, disarida bir kere olsun turk kahvesi icmedim. O gune kismetmis. Icmez olaydim demek istemiyorum ama dememi gerektirecek kadar kotuydu. Cunku gelen kahve turk kahvesinden baska herseye benziyordu. Sadece su ile kaynatilmis bir tadi vardi. Ne kopuk, ne aroma ne de lezzet... 

Bir an iceriye girip kendim yapasim geldi. Nitekim daha once buna benzer bir tecrubem oldu. Musteri olarak gittigim bir kafede, barin arkasina gecerek degirmenin ayarini degistirmistim, tabi yaptigim isi anlatip izin istemistim. Bu bahsettigim yurtdisinda bir kafede oldu. Bu benim icimden geliyor, yanlis birsey gordugum zaman duzeltmek istiyorum, tutamiyorum kendimi. 


Bugune kadar Yunanistan'da, Makedonya'da, Lubnan'da Turk Kahvesi ictim. Rusya'nin diger sehirlerinde nasildir bilemiyorum ama Kaliningrad icin acil onlem paketi hazirlamak gerek :)

....

Pazartesi gunu isim dolayisi ile sehrin degisik yerlerine gittim. Daha once gitmedigim bazi yerleri gorme firsatim oldu. 

Bir yandan da hizlica isleri halletmemiz gerektiginden arabadan resimleri cekmeye calistim. O yuzden cok da kaliteli degiller. 

Sehrin merkezinden yaklasik 20-25 dk mesafedeki bolgelere gittik. 




Kaliningrad'da klasik apartman girisi. Pencereler gozukur ama apartmanin ici kapisindan gozukmez.


Et ve diger benzeri urunleri satan cadde uzerindeki kucuk dukkanlardan biri


Almanlardan kalma cok eski bir et fabrikasiymis. Cevresindeki koku icin: Kacinnnn demek istiyorum. Tutsulenmis etin bozulmus hali gibi kokuyordu...


Yine Almanlar doneminden kalma kale. Simdi universitenin bir kampusu olarak kullaniliyor. Kaliningrad'da bazi ara sokaklar resimdeki gibi kotu bir altyapiya sahip


Yine eski troleybuslerden biri.


Karla Marksa caddesi cevresindeki evlerden biri. Bu civarda sehrin ileri gelen sanatcilari oturuyorlarmis.


Sehirde her yerde gorebileceginiz, cadde uzerindeki meyve ve sebze satan, bizim tabirimizle manavlar. 


Oktyabrskaya caddesi, sehrin en guzel oteli Heliopark'in, filozof Kant'in gomulu oldugu Cathedral Sobor'un ve sehrin en buyuk marketler zinciri Victoria'nin bulundugu cadde.


Ara sokaklardaki otobus duraklarindan biri


ЛДПР yazan tabelada resmi bulunan kisi Vladimir Jirnovski, Rusya Liberal Demokrat Partisi lideri. Hani su en son sahte ickiden zehirlenen ve olen rus turistlerin-rehberlerin ardindan 'Rus turistlerin Turkiye'ye gidisi yasaklansin' diyen lider. Burada kendisinin diger aciklamalari ile ilgili olarak da yorumlarini fazlaca dinliyorum. Ilginc biri... Simdilerde Kaliningrad'in her yerinde resimdeki reklamlari yer aliyor.

1 yorum:

  1. ha şöyle, yaz tabi, bir sonraki post a da köfte resimlerini istiyorum :p

    YanıtlaSil